Projekt oklejenia samochodu to pierwszy etap - tuż po prawidłowo wykonanych fotografiach projektowanego samochodu - tworzenia reklamy na samochodzie. Do projektowania można wykorzystać dostępne rysunki techniczne samochodów, albo zakupić blueprinty. Należy jednak Pamiętać, że żadne z tych rysunków nie odzwierciedlają rzeczywistych położeń klamek, listew itp. Najlepiej wykonać własne zdjęcia, zwymiarować samochód i wykonać siatę auta. O przygotowaniu własnej siatki będzie można przeczytać w jednym z kolejnych artykułów. Posiadając własną siatkę, jesteśmy pewni, ze przy umieszczeniu napisów, bądź elementów graficznych nie pojawią się na samochodzie w miejscu, gdzie będzie wlew paliwa, bądź klamka, czy rejestracja. Wykonując grafikę należy pamiętać, żeby zdjęcia użyte w projekcie były dość dobrej jakości, ponieważ wydruk solwentowy trochę niszczy jakość i mogą pojawić się kwadraty z pikseli. Użycie zdjęć dużej rozdzielczości, czyli powyżej 6mega pikseli pozwoli na uzyskanie w wydruku wyraźnej grafiki, a co z tym się wiąże uzyskanie ładnego efektu na samochodzie. Po wykonaniu projektu, można przygotować, na życzenie klienta, wizualizację. Polega ona na nałożeniu projektu graficznego na zdjęcia samochodu. Uwidacznia się wówczas ułożenie naklejki na przegięciach i przetłoczeniach samochodu. Obraz ten jest zbliżony do rzeczywistego wyglądu. Dla klienta taka wizualizacja jest bardziej przemawiająca niż projekt w formie grafiki. Po akceptacji projektu konieczne jest dostosowanie projektu do wydruku, czyli pocięcie w odpowiednie bryty, które będzie można nałożyć na samochód. W kolejnym artykule będzie można przeczytać o sposobie dostosowania projektu do oklejania samochodu.