Na rynku istnieje szeroka gama produktów, które wykorzystuje się do oklejania samochodów. Folie te różnią się trwałością, odpornością, przeznaczeniem. Najlepsze folie znanych producentów mają gwarancję nawet do 10 lat. Zalecamy, aby folia o terminie gwarancji do 5 lat, została usunięta przed upływem tego terminu. Jeśli ten termin zostanie przekroczony usunięcie folii może być uciążliwe i może uszkodzić powierzchnie, z której usuwana jest reklama.
Z naszego doświadczenia wynika, że jeśli folia była przyklejona na prawidłowo przygotowanej powierzchni, po jej usunięciu nie powinno być śladu. W przypadku, kiedy samochód był oklejony częściowo, zawsze zostają odbarwienia na lakierze, gdyż lakier pod folią nie blaknie tak jak ten, który był wystawiony na działanie promieni słonecznych, należy wtedy wypolerować powierzchnię specjalnymi środkami do lakieru, wówczas miejsca te powinny się wyrównać.
Przed przystąpieniem do usuwania folii wykonujemy test, czyli sprawdzamy, czy folia nie została przetrzymana, a także, jaki jest stan lakieru pod folią. Po takich testach, przedstawiamy klientowi, w jaki sposób będzie reklama usuwana i jakie będą tego skutki. Następnie wspólnie z klientem podejmujemy decyzję o dalszych krokach. W najgorszym przypadku, jeśli powierzchnia samochodu była źle przygotowana, może się zdarzyć, ze folia odchodzi z bezbarwną warstwą lakieru. Niestety konieczna będzie w takim przypadku pomoc lakiernika, który naniesie nową powierzchnię lakieru, w miejscu, gdzie został on uszkodzony.