Przed przystąpieniem do oklejania samochodu, ważne jest, aby powierzchnia, na której ma być aplikowana folia była czysta. Każde zabrudzenie może spowodować, że folia nie będzie się dobrze trzymała i po pewnym czasie zacznie się odklejać. Zważywszy na to, prosimy, aby klienci dostarczali nam samochody umyte bezpośrednio przed oklejaniem. Następnie starannie odtłuszczamy powierzchnię, na której mają być folie, demontujemy pewne elementy takie jak: światła, tablicę rejestracyjną, znaczki firmowe, klamki. Na życzenie klienta, możemy także usunąć listwy - konieczne jest wtedy dostarczenie spinek, które zostają uszkodzone podczas demontażu listew. Ważne jest, aby aplikowana folia była w jak największym brycie (kawałku), bez zbędnych przecięć, naciągań. Nie bez znaczenia jest także stan lakieru na samochodzie, nie może być rdzy, odprysków, pęknięć szpachli, ponieważ takie niedoskonałości lakieru mogą, być przyczyną, że folia będzie przerywana, przecinana, a uszkodzone miejsce zacznie puchnąć i odpadać wraz z nadrukowaną reklamą. Wszelkie niedoskonałości lakieru, czyli zaciekli, przyklejone paprochy będą widoczne po naklejeniu folii. Niedoskonałości mechaniczne, np. nie działający zamek, nie otwierająca się tylna klapa także mogą utrudniać nałożenie folii.
Szyby przed oklejeniem również powinny być starannie czyszczone. Najważniejsze są rogi, w których osadza się kurz, powodujący szybkie odklejanie się umieszczonej tam reklamy. Należy również pamiętać o dobrym przygotowaniu miejsc przy uszczelkach. Szyby oklejone folią OWV, nie mogą być odsuwane, a także odradza się korzystanie z tylnej wycieraczki, która wyciera nadruk na tylnej szybie. Nie jest możliwe laminowanie folii OWV, ponieważ oczka, przez które ma być widać z wewnątrz zostaną zalane, co będzie utrudniało widoczność. Pomimo użycia twardego solwentu, jednak co 1,5 roku konieczna będzie wymiana folii w szybach.